fredag 13 juni 2014

Helgen har börjat!

Äntligen helg!

Vissa veckor känns längre än andra, men dagarna består ändå av samma antal timmar. Intressant! Nya rutiner och längre dagar för vår familj, men rutinerna har börjat sätta sig och det känns bra. För att underlätta förbereder jag min frukost kvällen innan. Det blir en oats in a jar i olika variationer. Favoriterna just nu är med mango och jordgubb.




Jag är otroligt nöjd med denna vecka eftersom jag lyckats få till tre träningspass. Måndag, onsdag och fredag. Dessa dagar har jag följt Olga Rönnbergs bok Träning för nyblivna mammor. Hemmaträning med fokus på bålstabilitet. Jag gillar upplägget och övningarna. Tycker att hon har vettiga träningsåsikter och är bra på att motivera.

I torsdags avverkade jag det sista yogapasset för den här terminen. Det var lite vemodigt, men väldigt skönt. Nu väntar sommarschemat med lite andra tider och samtidigt får jag chansen att skapa ett nytt pass som jag kommer starta när höstterminen drar igång. Roligt och nyttigt med förändring. Kroppen vänjer sig snabbt vid de olika övningarna. Dessutom blir man bekväm och behöver därför utmana med lite nya positioner. Härligt och spännande!

Idag kickade vi igång helgen med taco's! Jag kände att jag ville bryta grilltrenden som varit överväldigande här hemma den senaste tiden och återgå till klassiska fredagstaco's. Det var väldigt gott. Jag använde Anammas färs, babyspenat, lök, tomater, majs, gurka, tacosås och guacemole.




Därmed inte sagt att det inte blir grillning i helgen. Jag köpte goda tofukorvar idag som platsar utmärkt på grillen. Bara regnet håller sig borta blir det säkert lite av det också.

Till ljudet av både diskmaskinen, tvättmaskinen och torktumlaren ska jag nu sätta mig ner och bara andas. Det är lätt att allt går i en väldig fart när man har ångan uppe. Dags att växla ner. Ha en fin helg och njut av stunder av ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar