lördag 12 juli 2014

Bästa smoothien!

Ofta när jag köper något nytt ser jag även till att lämna in saker jag inte längre använder till Erikshjälpen. För mig är det ett sätt att inte samla på mig för mycket prylar eller kläder. Dessutom får andra människor nytta av sådant som jag inte längre har behov av. Idag åkte jag och lämnade några påsar med böcker och leksaker.

Utanför entrén till Erikshjälpen stod detta vackra arrangemang med blommor i en gammal skottkärra. Det var så påhittigt och vackert! Gamla saker kan få nya användningsområden, helt oväntade sådana!




Efter att ha varit iväg större delen av dagen lagades det ingen middag här hemma. Istället blandade jag en matig och god smoothie. Visst blev den fin!




Smoothie

3 bananer
2 dl babyspenat
1 dl frysta hallon
1 stort äpple
chia
sesamfrön
havremjölk
kokosmjölk
vatten


Verkligen underbart gott! Jag måste dock skaffa en ordentlig mixer snart. Jag har fortfarande endast en stavmixer som jag utnyttjar till max. Undrar hur länge den håller. Jag är väldigt överraskad hur mycket den tål! Har du tips på vilken mixer man ska satsa på, hör gärna av dig. Det verkar vara en djungel där ute!

Ha en skön kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar