torsdag 28 augusti 2014

Ge inte upp!

Redo för vardag?

Det var ett par veckor sedan semestern tog slut och vardagen ser annorlunda ut. Fler tider att passa, nya utmaningar och för många en fullspäckad vardag. Även för oss har det dragit igång med inskolning och aktiviteter. Många bollar i luften. Hur hanterar du det?

Ibland trängs tankarna i huvudet. De rör sig fort och ostrukturerat. Den känslan kan vara jobbig och överväldigande. Oftast försöker jag stänga av det som inte är relevant här och nu, och bara fokusera på det som sker inom en snar framtid. Kanske ligger fokus på en förmiddag, en kväll eller en dag. Blir det för mycket att överblicka, flytta horisonten närmare.




I vanlig ordning fokuserar jag främst på att äta hälsosamt för att fylla på med naturlig energi och hålla humöret på en jämn nivå. Jag önskar jag kunde vara mer fysiskt aktiv, men när sömnen blir lidande så tar jag det varsamt och fokuserar på promenader och yoga. Jag vet att det gör mig gott.

Hur gör du för att må väl? Fungerar maten? Träningen? Och framförallt sömnen? Hinner du återhämta dig? Det ÄR skillnad på nivån av fysiskt aktivitet nu jämfört med innan jag hade barn. Men trots det har jag ingen intention att lägga en hälsosam livsstil på hyllan. Fokusera på det som går att förändra och var nöjd med det. Det är lätt att snegla på hur mycket andra orkar och hinner, men oftast ser vi endast en liten del av våra medmänniskors liv. Vi har alla olika förutsättningar och får göra vårt bästa utifrån det.

Ge inte upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar