lördag 30 augusti 2014

Yoga-premiär!

Idag var det premiär för mitt nya yogapass på Friskis & Svettis! Jag var både förväntansfull och lite nervös på samma gång. Det är ju så med nya saker. Mitt gamla, inövande yogapass kunde jag utföra i sömnen. Jag var trygg i det och kände till rörelserna väldigt bra. Men för att inte tråka ut varken mig själv eller deltagarna på mina pass ska ett nytt pass produceras åtminstonde varje termin. Och det är roligt med nya pass, nya muskler att utmana och nya insiker att få.

Men, det tar tid att vänja sig, som så mycket annat i livet. Jag kände dock en ny, härlig energi i salen idag och de nya rörelserna gav mig mer. Mer att ge till deltagarna. Och jag vet att de kände det. Några kom fram efteråt och pratade och gav mig bra feedback. Passet är för deras skull och målet är att deltagarna ska må bra efteråt.

Och idag mådde även jag väldigt bra efter mitt nya pass. Det är så det ska vara. Alla är vi utövare, deltagare i passet. Ingen dag är den andra lik och varje individ har olika förutsättningar, som är unika just idag. Inom yogan är det accepterat att vara sig själv. Att lyssna till sig själv och att bara göra det som man själv vill göra.

Nu längtar jag efter nästa pass, men fram tills dess kommer jag att rulla ut yogamattan på vardagsrumsgolvet och göra övningarna här hemma bland brödsmulor och en dånande tvättmaskin. Det funkar utmärkt att yoga även i vardagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar