söndag 3 augusti 2014

Matdagbok. Dag 5.

En sommar som denna skulle jag kunna leva på frukt, bär, nötter och frön. Det är svårt att blir sugen på riktig mat när temperaturen ligger på omkring 30 grader dag efter dag. Idag kom i alla fall ett skyfall på förmiddagen, men värmen tycktes ändå eskalera efteråt.

Efter min goda frukost, som bestod av en stor frukttallrik, hade jag ett yogapass för 25 härliga yogisar. Att ha yoga på morgonen är verkligen min grej. Som tur är kommer jag till hösten ha mitt yogapass lördagsförmiddagar så det känns perfekt.




Under eftermiddagen storhandlade jag och fokus lades på grönsaker, frukt och nötter. Jag blir mer och mer noga med de varor jag väljer. Ambitionen är att äta så ren mat som möjligt, och med det menar jag mat utan innehållsförteckning. Mat i dess naturliga tillstånd.

Idag bunkrade jag cashewnötter, pumpafrön, solrosfrön, gojibär och massor med frukt och grönsaker (både färskt och fryst). Kolla in Inköpslistan för tips på bra mat att handla hem. Notan stannade på 1600 kronor, men då fanns även en mängd blöjor och annat till barnen i kassarna.

Jag har uppdaterat dag 5 i Matdagboken. Kolla in den för att se en vanlig matvecka för mig. Jag hoppas kunna inspirera! Kom gärna med feedback och tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar