lördag 21 juni 2014

Midsommarhälsningar!

Jag har haft en underbar midsommar med sol, god mat, tipspromenad och ljuvligt sällskap av nära och kära. Det finns traditioner som är speciella. Varje familj har säkert sina unika sätt att fira sommaren på. Vår familj åker alltid till Stugan och firar midsommar med stor knytis och kravlöst umgänge. 




Årets tårta bakade min fina mamma. En härligt jordgubbstårta med smak av kardemumma. Helt vegan, och även glutenfri. Väldigt god både på midsommarafton, och idag på midsommardagen.

Att solen sken hela midsommarafton kändes fantastiskt! Vi har upplevt alla olika väder under vårt firande genom åren, men i år slapp vi både att sitta inne och äta och att huka oss under något partytält.

När knotten började komma fram under kvällen, tändes en brasa som spred en härlig värme och doft. Där grillades det sedan. Maten kunde avnjutas i sällskap med en av de finaste utsikterna på jorden. Nämligen Bryggan och Sjön tillsammans med Skogen.



Min midsommar blev allt vad jag hoppades på, och mer därtill. Jag har en sådan fin familj och underbar släkt som jag älskar och trivs tillsammans med. Nu ska jag fortsätta njuta av kvällen. Tänk, nu är det verkligen sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar