torsdag 19 juni 2014

Nästan midsommar.

Idag var det midsommarfirande på öppna förskolan. Nu är det sommar på riktigt. Och det blir inte somrigare än såhär till frukost:




Oats in a jar på havre, chia, pumpa, sesamfrön, solrosfrön, kokosmjölk, havremjölk och jordgubbar. En underbar blandning av det allra gottigaste!

Det riktiga midsommarfirandet startar först imorgon. Och ikväll förbereder jag en vegansk potatissallad. Jag har inte bestämt än vad den ska innehålla, men det ger sig. Jag återkommer med resultatet.

Till lunch idag tillagade jag en klassisk husmanstallrik med Anammas bullar, kokt potatis, ärtor och gräddsås. Väldigt gott och mättande.



Vad är midsommar för dig? För mig är det att vistas ute i naturen med nära och kära. Äta god mat och njuta av stunden. Vi firar en traditionsenlig midsommar ute i de småländska skogarna med utedass och utan rinnande vatten. Lagom fancy, men otroligt geniunt.

Njut av alla små stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar