tisdag 23 september 2014

Jag är student!

Efter två veckor med massor på agendan börjar saker och ting falla på plats. Jag har börjat studera på distans så mycket tid går åt till det. Studierna blandar sociala medier och kommunikation av mat och måltid. Superintressant och precis vad jag vill öka mina kunskaper i.

Jag skulle kunna studera hela livet om det vore möjligt eftersom jag älskar kunskap och att läsa, diskutera och skriva. Nu räcker tiden inte till för heltidsstudier så istället tar jag av kvällar och helger. Faktum är att jag, trots att jag studerat nästan fyra år på universitet, även ska göra högskoleprovet i höst.

Är jag alldeles tokig som gör allt detta frivilligt? Kanske det, men jag drivs av en nyfikenhet och en vilja att lära mig. Inte fastna i gamla invanda mönster utan förkovra mig i intressanta ämnen.

Under de senaste veckorna har jag fokuserat på att äta så mycket färsk frukt och färska grönsaker som möjligt. Tidigare har jag skrivit om att äta så ren mat som möjligt, och det är just det jag försöker göra. Frukt och grönt har ingen innehållsförteckning. Det är bra mat utan tillsatser.

Tidigare åt jag frukt eller grönt till varje måltid. Nu låter jag frukt och grönt vara större delen av måltiden. Helst färsk, det vill säga rå (raw).






Utmana dig själv att äta mer frukt och grönt. Se till att handla bananer, päron, mango, spenat och annat du gillar, när du veckohandlar. Då har du det hemma. Bara att äta som det är eller lägga allt i en blender och mixa. Testa en vecka och se hur det känns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar