lördag 9 augusti 2014

Aj.

Just innan jag skulle avsluta min Matdagbok åkte jag på ett fruktansvärt virus som satte sig i munnen. Jag har aldrig varit med om något liknande. Den smärta jag haft den senaste veckan har varit hemsk. Varje gång jag rört tungan, det vill säga när jag ätit, druckit, pratat, svalt, ja, då har det gjort så ont att tårarna runnit. Att äta en banan eller dricka en smoothie har varit extremt plågsamt.

I torsdags gick jag till en läkare som sa att det antingen var ett virus eller något som kallas afte. Jag fick munskölj som är bedövande, men det hjälper föga. Tyvärr har kosten blivit lidande och jag har ätit och druckit alldeles för lite, med huvudvärk som följd. Sådant som man tar för givet, att kunna äta och dricka, har varit outhärdligt.

Jag har fortfarande väldigt ont, men jag hoppas att det är på väg att bli bättre. Så jag ser fram emot att kunna äta normalt snart igen. Igår lyckades jag i alla fall få i mig en underbart vacker, lila smoothie på blåbär från mormors stuga, bananer, carob, chia, kokosmjölk och persilja. 

Precis som varje kväll denna veckan blir det tidigt i säng och låta kroppen kurera sig. Att sova är bästa medicinen. Ha en fin lördagskväll! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar