fredag 1 augusti 2014

Matdagbok. Dag 3.

Ny, inspirerande läsning från biblioteket idag, Live raw around the world av Mimi Kirk. Jag råkade hitta boken av en slump och var tvungen att låna hem det för att gotta mig i härliga recept och färgglada bilder. Jag älskar mina varma rätter, men vill alltid lära mig mer om hälsosam vegankost. Rawfood är något helt nytt för mig och jag läser boken med öppet sinne. Dessutom älskar jag att resa och Mimi Kirk kombinerar mat med resor i sin bok. En bok att drömma sig bort tillsammans med.





Nu har vi lämnat juli bakom oss och istället hälsar vi augusti välkommen. Fortfarande sommar, men sommar på ett annat sätt. Luften blir krispigare, kvällarna kortare. Planer och mål inför den kommande hösten pratas igenom. Men stanna upp. Pausa. Njut lite till. Än finns sommaren kvar.

Jag gjorde en smoothie ikväll och satt ute på baksidan och njöt av den, den friska luften och den stilla atmosfären. Många kämpar med långa dagar, stressiga scheman och livspussel som ska fungera. Men när de där stunderna kommer då man kan sitta stilla och bara andas - då njuter i alla fall jag.





Kika i den uppdaterade Matdagboken!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar