lördag 2 augusti 2014

Matdagbok. Dag 4.

Idag startade dagen med en härligt yogapass på stranden. Det var välbehövligt efter en tuff vecka. Solen sken och vinden svalkade skönt. En härlig stund, helt enkelt.

Efter yogan blev det besök på fantastiska Open New Doors utanför Bottnaryd. Det är tredje gången jag besöker dom den här sommaren och jag är överförtjust i den mexikanska tallriken med naturens läckerheter. Det är inte bara maten som är ljuvlig, även omgivningarna, så jag kan varmt rekommendera ett besök där.




Jag fick chansen att prata länge och ingående med en av de finaste vänner idag. Tänk vad mycket det betyder. Att sätta ord på tankar som ofta bara existerar i huvudet. Att formulera idéer och funderingar och vädra sådant som kanske är tabu eller svårt. Som mamma till ett barn i himlen och två på jorden, känner jag ibland att JAG har slutat existera. Jag är mest bara förälder. Men genom samtal, möten och roliga aktiviteter kan jag se glimtar av mig själv, utan epitet. Visst är jag mamma, sambo, dotter, barnbarn, vän och mycket mer. Men jag är också en människa som har känslor och tankar, funderingar och drömmar.

Nu vill JAG ta plats och lära känna mig själv på nytt. Kanske känner du igen dig?





Kika i Matdagboken!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar