tisdag 25 februari 2014

Grönkålschips.

Efter en lång dag med ett roliga yogauppdrag var det skönt att komma hem och laga en enkel middag. Som tilltugg testade jag att göra grönkålschips, något jag länge haft lust att prova. Det är dock svårt att hitta grönkål i vilken mataffär som helst, men efter gårdagens storhandling fick jag med mig grönkål hem.

Jag satte ugnen på 200 grader och strödde ut grönkål i bitar på en plåt. Därefter ringlade jag över olivolja samt strödde över havssalt. In i mitten av ugnen i 10-15 minuter. Ut kom de sprödaste och godaste chipsen jag smakat!

Dessutom har väl ingen missat hur tidningar och andra medier presenterar grönkål som den nyttigaste grönsaken. Full med antioxidanter och vitaminer, bland annat vitamin K, A och C. I grönkål finns även mycket fibrer, järn, kalium och magnesium. Hoppas nu fler butiker tar in denna fantastiskt hälsosamma och goda grönsak!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar