måndag 24 februari 2014

Oats in a jar?

Tänk dig att varje dag är en ny dag. För så är det ju. Varje dag är början på något nytt. Du kan lägga gårdagen bakom dig och blicka framåt. Nya möjligheter, nya erfarenheter, nya utmaningar. Och måndagar är ju nya i fler bemärkelser. Måndagen är startskottet på en ny vecka, men ännu fler möjligheter. För många är måndag en jobbig dag. Bryta helgens lunk mot vardagens måsten. Men samtidigt är det en dag då du återgår till vissa rutiner. Invanda rutiner som skapar ramar av trygghet i livet.



När jag öppnade kylskåpet i morse stod denna vackra burk och väntade på mig. I den fanns min frukost, den jag förberett kvällen innan. Jag hade höga förväntningar, hällde upp mitt gröna te i en fin mugg och satte mig ner för att smaka på oats-in-a-jar, OIAJ. Det var en succe! I alla fall för mig. Resten av familjen var inte lika nöjda. Det här kommer jag göra igen, och igen och igen!

Min första OIAJ bestod av havregryn, chiafrön, solrosfrön, hallon, russin, aprikoser, kokosflingor, kokosmjölk och vatten. Nyttigt, mättande och lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar