onsdag 26 februari 2014

Varm eller kall frukost.


Under vintern äter jag främst havregrynsgröt till frukost. Till det har jag nötter, frön, torkad frukt, rivet äpple, kanel och havremjölk. Det är gott med något varmt i magen under den kalla tiden på året. Nu när jag hittat en ny favorit, oats-in-a-jar, inser jag att innehållet är nästan detsamma, men konsistensen och smaken är annorlunda. Dessutom är att OIAJ är kylskåpskall. Men det funkar ändå. Om man ställer den i nedre delen av kylskåpet blir den dock inte isande kall, utan lagom att äta. Dessutom dricker jag alltid en härlig kopp grönt te till. Det både värmer, lenar och tillför antioxidanter.


Innehåll i dagens oats-in-a-jar:
Havregryn
Solrosfrön
Chiafrön
Blåbär
Russin
Aprikos
Kokosmjölk
Vatten
Toppa med kokos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar