onsdag 14 maj 2014

God mat hela dagen.

Här kommer några bilder från dagens måltider. Till frukost gjorde jag i ordning en stor fruktsallad bestående av:

äpple
banan
mandel
solrosfrön
chiafrön
pumpafrön
sesamfrön
blåbär



Till frukosten drack jag ett nytt te som blivit en självklar favorit. Det är Pukka's Vanilla chai. Tidigare hittade jag enbart Pukka i hälsokostbutiker, men nu har även exempelvis Willys Pukka. Det är verkligen roligt när kvalitetste letar sig in i stormarknader och på så vis blir mer lättillgängligt.




På förmiddagen lyckades jag hinna med en promenad på 4,7 km. Mitt mål är att köra den rundan ett par gånger i veckan. I området där jag bor är det backigt så det blir en bra promenad som verkligen känns. På eftermiddagen besöktes ett café med ganska trist utbud. Sedan innan vet jag att utbudet inte är det bästa för mig, så jag mixade faktiskt en smoothie hemma och tog med i termos. I den hade jag äpple, blåbär, kokosmjölk, havremjölk och chia. Jag tycker det är helt okej att ta med egen fika om caféet inte erbjuder något som man själv vill ha, förutsatt att man köper något (exempelvis en te eller något till barnen).



Till middag hackade och strimlade jag sötpotatis, squash och lök. Sedan blandade jag det med olja och salt och tillagade i ugnen på 200 grader i nästan en timme. Till det serverade jag Anammas basilikapuckar och babyspenat. Riktigt gott! Grönsakerna blev ordentligt tillagade i ugnen, både saftiga och goda.

Jag har haft en mycket bra matdag idag! Mycket frukt och grönsaker och massor av utevistelse. Härligt! Ikväll blir det dock tidigt i säng då vi inför lite nya rutiner från och med i morgon. För att underlätta morgondagen har jag redan nu blandat till min oats in a jar och ställt den i kylen.

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar