onsdag 21 maj 2014

Oats in a jar som standard.

Jag är mästaren av oats in a jar! Det blir oiaj till frukost fem dagar av sju och det är bara för att det är så himla enkelt (och hälsosamt på köpet). Med familjens nya rutiner är enkelhet på morgonen prio ett. Denna vecka varierar jag mellan mango och jordgubbar. Somrigt, uppfriskande och otroligt gott. En skvätt kokosmjölk på det och sommarkänslan är given.




Idag lyckades jag genomföra ett träningspass här hemma. Det var första gången jag gjorde passet sedan i höstas så jag gjorde det som ett test och jag tycker det fungerade bra. Om jag nu lyckas få in 2 x 60 min under veckan är det toppen, samt 1 x 60 min på helgen. Det blir kanon! Jag följer Olga Rönnbergs bok Träning för nyblivna mammor. Den är så grundläggande och bygger bra corestabilitet. Jag gillar även hennes värderingar när det kommer till träning.

Idag har det varit fantastiskt varmt, riktigt sommarväder. Jag är bra på att alltid ta med mig vatten när jag är iväg. Jag dricker ofta och blir sällan törstig. Om jag skulle glömma vatten känner jag efter ett tag hur tröttheten infinner sig. Speciellt om jag varit aktiv större delen av dagen. Denna vecka har jag haft en karaff i kylskåpet med gurkstavar och vatten. Jag fyller regelbundet på vatten för att behålla den fräscha smaken.

Njut av kvällen. Och glöm inte att dricka mycket vatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar