tisdag 25 februari 2014

Kvällsrundan till köket.

Det är kväll. Du sitter i soffan. Avkoppling. Kanske har du haft en stressig dag. Eller så är du hemkommen från ett träningspass. Då kommer det. Du vet det. Du kan lita på det. Suget.

Vad gör du?

Jag gör som de allra flesta. Stegar in i köket och letar efter något. Men vad? Har du redan i butiken bestämt dig för att inte köpa hem onyttigheter eller föll du för frestelsen när du stod i kassakön? Det är lätt att trilla dit om du vet att det finns något i skåpen som lockar. Har du inte köpt hem onyttigheterna har du ett problem mindre. Fyllde du istället varukorgen med frukter, bär, nötter och andra saker som faktiskt innehåller näringsämnen kan du ändå njuta av ett gott kvällsmål.

Ikväll bestod mitt kvällsmål av hallon, blåbär, kokosmjölk och hackade mandlar. Det smakade som en lyxig dessert och kunde njutas även med ögonen. Jag använde en kokosmjölk med hög fetthalt var tjock och krämig. En perfekt konsistens till de saftiga bären.


Men ingen är perfekt. Eller hur?
Dagligen får jag min dos av riktigt mörk choklad. Så även denna kväll. Men är det inte så att mörk choklad faktiskt ÄR nyttig..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar