onsdag 30 juli 2014

Ny morgonsmoothie! Och ett spartips!

Idag testade jag en ny smoothie till frukost. Jag brukar inte dricka min frukost eftersom jag uppskattar att tugga den, men idag var jag lite wild and crazy!


Morgonens frukostsmoothie:

2 bananer
1 päron
2 dl fryst mango
2 msk chiafrön
1 krm vaniljpulver
havremjölk och vatten
2 msk blötlagda russin 





Jag upplevde ungefär samma mättnadskänsla som med mina vanliga frukostar på oats in a jar och fruktsallad. Men egentligen hade jag kunnat ha i fler bananer för att ytterligare öka mättnadskänslan något.

På tal om bananer:

Passa på att besöka ett Coop denna vecka då de har bananer som veckans ekologiska vara. Endast 17,90 kr/kg! Ät, bunkra, frys in och bara njut av bananer i alla dess former!

Go bananas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar