torsdag 31 juli 2014

Matdagbok. Dag 2.

Vissa veckor kräver mer energi än andra. Som denna vecka med sjuka barn, getingstick, utdragna läggningar och minimalt med sömn. Det är frustrerande att inte kunna styra saker ibland, men att gilla läget är det enda som fungerar.

Har jag inte sovit ordentligt orkar jag inte träna. Då går all energi åt till att få vardagen att flyta på så bra som möjligt. Vi är många småbarnsföräldrar som kämpar med detta. Istället för att belasta sig själv med dåligt samvete över utebliven träning kan man åtminstone se till att äta bra och äta för att orka. Det kommer en dag när träningen känns självklar och då kör man igång igen.

Det sägs att...




Så, finns inte orken att träna just idag, imorgon eller denna vecka så kan man ändå hålla sig till en ren, grön och hälsosam kost! Och klappa sig själv på axeln för det.





Igår gjorde jag en curryröra till min baguette som jag även åt idag. Receptet hittade jag på Djurens Rätts sida Vegokoll, men jag justerade det efter vad jag hade hemma. Testa och experimentera dig fram!

I kväll siktar jag på att lägga mig tidigt. Njut av kvällen och glöm inte att:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar