torsdag 22 maj 2014

Halva priset.

Sommarvärmen håller i sig. Hur perfekt är det inte då att starta morgonen med en svalkande oats in a jar. På vintern äter jag gärna varm gröt på morgonen, men oiaj passar väldigt bra när det är somrigt och varmt.

Den här tiden på året är det lättare att tanka d vitamin, så det gör jag varje morgon när jag är ute med barnen i sandlådan eller på cykeltur. Jag är ingen soldyrkare så den friska morgonluften passar mig väldigt bra. Under de varmaste timmarna håller jag mig helst i skugga eller inomhus.



Utöver de vanliga aktiviteterna idag ska jag ta en tur till Coop för att ta del av deras erbjudande "Veckans ekologiska". Varje vecka väljer Coop ut en eller flera ekologiska produkter med väldigt fördelaktiga priser. Denna vecka erbjuder de halva priset på alla produkter från Saltå Kvarn. I sociala medier har konsumenter lagt upp bilder på matkassar fyllda med deras produkter, och att betala 900 kr istället för 1800 kr är en enormt skillnad. Jag hoppas det finns något kvar. Coop har ett stort utbud av ekologiska varor, men jag handlar inte vanligtvis där. Idag gör jag dock ett undantag.

Ikväll blir det även yoga, såklart. Vårterminen börjar gå mot sitt slut och under sommaren blir det andra rutiner när det gäller mina yogapass. Omväxling förnöjer. Jag har haft passet på torsdagar kl 17.30 i snart ett år. Så att göra lite förändringar är roligt, dessutom ska jag under sommaren komponera ihop ett helt nytt och fräscht pass inför höstterminen.

Njut av dagen och solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar