måndag 12 maj 2014

Jag älskar min mat.

Min första oats in a jar på länge njöt jag av i morse! Krämig, knaprig, len och välsmakande. Verkligen min favoritfrukost. Den innehöll:

havregryn
pumpafrön
sesamfrön
solrosfrön
mango
blötlagda russin
havremjölk
kokosmjölk




På morgonen passade jag även på att koka kidneybönor som jag lagt i vatten över natten. Av dom gjorde jag sedan en härlig gryta. Jag känner mig väldigt rutinerad när jag varken använder recept eller mått för att maten ska bli så otroligt god. Inte för att jag är något proffs, men det är verkligen roligt när det smakar bra när jag improviserar fram något. Grytan innehöll:

kidneybönor
lök
vitlök
morot
majs
krossade tomater 
vatten
buljong 
sambal oelek
paprikapulver



Idag lyckades jag även utföra några solhälsningar, så snart är jag på banan igen när det gäller kost och motion. Förra veckan blev ett break i och med min resa, men jag saknade verkligen MIN mat och MINA rutiner. Jag vill inte skryta, men jag ÄLSKAR den mat jag äter och lagar. Den ger mig så mycket positiv energi.

Ät god, näringsrik mat och njut av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar