måndag 26 maj 2014

Måndagsgrillning.

En ny vecka har kickat igång och det känns härligt! Jag har planerat in mina träningstillfällen och jag är målmedveten att de ska bli av. Det känns bra!

Jag började den nya veckan med en oats in a jar till frukost. Perfektion. Idag blev det med mango och blåbär. Saftigt och gott!




När solen lyser och det bjuds på sommarväder blir det mycket utevistelse. Det finns utrymme för mer spontanitet och lek och dagarna blir lite längre. Det känns, speciellt nu på kvällen då tröttheten gör sig påmind. Men vädret ger så mycket positiv energi och det är guld värt. Vi tände grillen trots att middagen blev senare än vanligt. Det är sådant man kan unna sig en vanlig måndag! Doften och värmen som grillen avger bidrar med hög mysfaktor och minnen från barndomens scoutläger dyker upp.




Idag köpte jag exklusiva tofu-wienerkorvar på Bikupan. Fyra stycken kostade 51 kronor, men de var verkligen smakrika. Mina favorittillbehör på grillen just nu är squash, gul lök och paprika. Idag serverade jag även ris till.



På träningsschemat stod det vilodag idag. Inte så bra att starta veckan med vilodag, men det fick bli så för att få ihop resterande träningspass. Det blev trots allt två barnvagnspromenader på 2-3 km var. De var i ett lagom tempo, inte så ansträngande. Vardagsmotion blir det mycket av med två aktiva, små barn och ibland kan man längta till kvällen då jag åtminstone kan sitta ner en liten stund. Snart ska jag förbereda för morgondagens frukost. Att planera och förbereda är a och o om man vill kunna njuta av vardagen när den väl händer. Och det gör jag verkligen. Varje dag. Med mina nära och kära.

Njut av kvällen och förbered morgondagen. Det underlättar och ger en känsla av välbefinnande. Det skapar även utrymme för känslor av tacksamhet över de små tingen i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar