lördag 5 april 2014

Inte alltid lätt att bli mätt.

Åh kära lördag!
Idag har det varit utbildningsdag med Friskis & Svettis. Så innan det var dags att fylla på kunskapsbanken laddade jag med en god frukost och ett bra mellis.För mig är maten viktig och jag vill ladda med rätt råvaror. Att orka vara aktiv utan bra mat fungerar kanske för vissa, men inte för mig.



Därför blev jag väldigt ledsen när jag såg min lunchlåda som skulle ingå i utbildningsdagen. Den innehöll knappt en dl bulgur, lite salladsblad, paprika och ärtor. Man är halvt förberedd på att få dålig mat (jag är så van efter så många år som vegetarian), men så ska det inte vara. Att vara vegetarian eller vegan 2014 är inget ovanligt och det borde inte vara omöjligt att få en bra lunch. På måndag ska jag kontakta leverantören av maten och berätta om min upplevelse. Det är det enda sättet de kan få veta hur dåligt det var. Tyvärr missade jag den mest intressanta delen av utbildningsdagen på grund av att jag var tvungen att åka iväg och köpa lunch själv, samt äta den under passets första del.

Jag är så tacksam över det fina yogagänget och vi blir fler och fler som ger en paus i en stressig vardag för F&S motionärer. Jag fick ny inspiration av gästledaren som höll i utbildningen och visade nya sätt att ta sig an vissa rörelser. Yogan är en process och detsamma gäller att utvecklas. Det kan ta tid, men man gör det i sin egna takt.




Väl hemma mixade jag en smoothie på färsk spenat, blåbär, banan, chia, kokosmjölk och sojamjölk. Till det blev det en rejäl macka med sojapålägg, paprika och färsk spenat. Mums! Så skönt att vara hemma efter en lång dag. Nu blir det lördagsmys med de små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar