torsdag 24 april 2014

Korngrynsvälling.

God förmiddag! Gårdagens förberedelser av det här:


Resulterade i morgonens frukost som såg ut såhär:



För första gången testade jag att tillaga korngrynsvälling. Jag råkade köa ett sådant paket sist jag handlade och det enda recept jag hittade var till välling. Jag äter vanligtvis inte välling till frukost, men det lät intressant så jag testade. Innehållet bestod av:

korngryn
vatten
kanel
anis
russin, fikon eller katrinplommon
ev citronsaft
ev salt 


För mig som älskar när det är lite tuggmotstånd i frukosten var det ovant. Smaken blev inte heller så bra som jag önskat. Om jag gör den här vällingen igen kommer jag mixtra med kryddningen. Det är dock alltid roligt att testa något nytt, hitta nya användningsområden och förhoppningsvis finna nya favoriter. Läs det fullständiga receptet här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar