fredag 11 april 2014

Kalasförberedelser.

Här hemma är det fullt upp med förberedelser inför söndagens kalas. Det blir mest hembakat, men jag tänkte ändå göra det lite lätt för mig själv, så jag beställde en färdigbakad tårtbotten. Den är ägg- och mjölkfri. Vi har ett annorlunda tema på kalaset. Eftersom jag är te-älskare så tänkte jag bjuda på afternoon tea, men med tårta också. Allt kommer vara helt vegan.

Jag hade möjligheten att äta lunch på Kafe Braheparken idag. Jönköpings enda helvegetariska restaurang. På fredagar dukar de upp till stor tacobuffe med fräscha grönsaker, röror och tillbehör. Till det får man en varm tallrik med sojafärs, guacamole och crème fraiche. Mumsigt värre!

Eftersom lunchen blev lite senare än vanligt mixade jag en god smoothie på förmiddagen. Den bestod av äpple, chia, kokosmjölk och sojamjölk. Snyggt och smaskigt.

Fredagskvällen är här, men dagen har varit lång, så jag ser fram emot en lugn kväll med en härlig bok. Vad gör du ikväll?

Smoothie. Aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar