onsdag 9 april 2014

Kokböcker att inspireras av.

Regnigt och kallt. Var är vinterjackan när man väl behöver den? Tur att det var varmt och gott på biblioteket. Jag hittade två böcker som jag lånade hem. Den ena, Vego Paradiso av Pia Hall, har jag lånat många gånger tidigare. Jag har lagat nästintill samtliga recept i den boken. Denna gång hittar jag säkert något nytt och intressant som jag inte testat förut.

Den andra boken, Green: Gröna smaker för barnfamiljen av Johanna Kalén Ståhl, läste jag om i någon tidning nyligen. Det är en kokbok med vegetariska recept anpassat för både små och stora.

Idag tänkte jag testa att laga en rätt från den sistnämnda boken. Medan jag skriver här står quinoan på spisen och kokar. Dags att sätta igång med resten. Receptet kommer senare idag.

Kokböcker att inspireras av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar