onsdag 2 april 2014

Nytt recept.

Idag testade jag ett nytt recept till lunch. Det blev en matig tomat- och böngryta med inspiration från "Vegetariska kokboken" av Inga-Britta Sundqvist. En riktigt klassisk vegetarisk kokbok med många välsmakande och enkla recept.

Jag tog fram kikärtorna jag kokade för några veckor sedan ur frysen och blandade till grytan som fick stå och puttra ett tag. Till grytan serverade jag ris, men quinoa hade säkert varit mer passande (och nyttigare).

Det är roligt när en sådan enkel gryta blir så vacker. Jag försökte tänka på morgonens blogginlägg när jag åt maten, det vill säga att äta med sinnesnärvaro. Jag tuggade varje tugga noggrant och försökte uppleva de enkla, men goda smakerna. Det kan vara ett sätt att öva sig i mindfulness. Njut av kvällen. Och kom ihåg att andas: JAG ÄR.

Recept till tomat- och böngrytan finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar