söndag 30 mars 2014

En söndag.

Vilken lång dag. Ändå förlorade vi en timme idag på grund av tidsomställning till sommartid. Jag gav mig iväg på ett yogapass tidigt idag (tidigt på grund av tidsomställningen). Kanske därför det känns som jag hunnit med så mycket. Ett underbart yogapass med detaljerade beskrivningar om hur man med små rörelser kommer åt rätt kroppsdelar. Det finns alltid mer att lära, och det är det som är så intressant, så utvecklande med yoga.

Efter yogan liksom blev jag kvar på stan. Det kändes så skönt att bara vara. Lunchen intogs på stan i form av en veganmacka. Helt okej, men jag föredrar varm lunch. Det håller jag mig mätt och nöjd på längre. Kanske var det därför jag ville fixa till en rejäl middag här hemma. Fullkornspasta med grönsaker och tofu i gräddig sås. Jag har lagat rätten en gång tidigare, men eftersom man kan variera innehållet blev denna sås annorlunda och välsmakande, på ett nytt sätt. Receptet finns på receptsidan.




Efter den mättande måltiden passade det bra med en svalkande smoothie på frysta jordgubbar, banan, mynta och sojamjölk. Så gott och fräscht.




Är du nöjd med helgen? Jag känner mig tillfreds. Under lördagen gick jag en promenad, åt god mat och uppmärksammade Earth Hour. Idag fick jag tid för ett skönt yogapass, flanerane på stan och till middag kunde jag njuta av en mycket god måltid. Solen har lyst hela helgen och jag har inte haft en massa måsten. Underbart. Njut av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar