torsdag 6 mars 2014

Kroppen är byggd för rörelse.

Det är vår på gång. Och det känns så skönt. Känslan av att orka mer och vistas ute längre väcks till liv. Man vill mer. Dagarna blir längre och det finns utrymme för fler saker. Inte fler måsten, utan fler möjligheter. Den där morgon- eller kvällspromenaden kanske inte känns så avlägsen längre. Träningspasset går lättare att komma iväg till. Det är roligare att stå i köket och laga mat medan solen tränger sig in genom fönstret och lyser upp den grå vardagen. Och det dröjer inte allt för länge innan det går att ta med tekoppen ut och sätta sig.

Idag funderar jag över hur min fysiska aktivitet ska se ut framöver. Hur kan jag motionera och röra på mig den kommande tiden. Vad är rimligt. Jag sätter gärna upp mål för mig själv, mål som jag strävar efter att nå. Hur ser dina mål ut? Vilken typ av fysisk aktivitet passar dig? Jag älskar att röra på mig - kroppen är ju byggd för rörelse! Nu är det dags att komma ut!


Dagens lunch inspireras av ett recept jag fick under studietiden. En härlig spenatsås som serveras med quinoa. Gott och färgglatt! Recept finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar