fredag 28 mars 2014

Solen gör oss gott.

En bra start denna morgon med en färdigblandad frukost. Oats in a jar på jordgubbar, kokosmjölk, havremjölk, chia, solrosfrön, pumpafrön, havregryn och riven kokos. Solens strålar gör något positivt med oss människor och det märks en tydlig skillnad. Mer energi. Mer glädje.





Innan dagens första aktivitet blev det en skön promenad i solen med utsikt över staden. I väskan packade jag en mellisbar. Jag har alltid med mig något mellanmål eller snack i väskan. En bar är ett snabbt och enkelt mellis som mättar och fyller på med bra energi. Men det gäller att välja rätt. Vissa bars är rena sockerbomben. Jag går helst till en hälsokostaffär eller till Bikupan och köper ett gäng som jag har liggande hemma. Mina favoriter just nu heter Raw Bite. De är ekologiska och innehåller bland annat dadlar, mandel och pumpafrön. Läs mer om innehållet här.



Hellre en Raw Bite än en macka till mellis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar