torsdag 20 mars 2014

Tankar om yoga.

På torsdagar har jag min yoga. Det är ett underbart tillfälle då jag kan vara närvarande i tid och rum och känna efter hur olika rörelser känns i min kropp. Det är en stund då jag andas medvetet och sänker pulsen samtidigt som jag ökar min rörlighet och släpper på spänningar.

Idag var det dock lite speciellt eftersom jag hade ledaruppföljning. Detta görs en gång om året för att säkerställa kvalitet och för att få feedback samt kunna bolla idéer med mer erfarna ledare. Det är viktigt och givande ut flera perspektiv.

Ikväll satte jag även ord på mina känslor och tankar kring yoga. Att det är ett fantastiskt verktyg som är en skön kontrast till en stressig vardag. Allt fler söker sig till yoga och allt fler behöver yoga. Jag är tacksam för att vara en del utav detta. Att kunna förmedla ett förhållningssätt, att stanna upp och vara i nuet, att andas och lyssna inåt. Det är kraftfulla verktyg att ta till när man känner att tiden bara rusar på.

Så stanna upp. Andas. Unna dig själv att bara vara. Med yoga kommer du närmare dig själv. Prova! Namaste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar