onsdag 26 mars 2014

Proteinpulver.

Ett extra yogapass idag. Lycka! Det blev ett lunchpass med sköna positioner och lite nya rörelser som jag lagt in sedan jag hade min ledaruppföljning förra veckan. Det blev ett härligt flöde och det nya upplägget kändes väldigt bra. Jag ska fortsätta med det ett par veckor för att känna resultatet.

Det är otroligt tacksamt när nya motionärer kommer fram efter passet och berättar att de gillade det. Sådant värmer och det blir en bekräftelse på att det jag gör är något bra. Jag önskar verkligen att fler provade yoga. Det känns lite som att landa. Man blir mer medveten och får ett slags lugn.

Innan passet gjorde jag en drink på banan, blåbär, proteinpulver, kokosmjölk och vatten. Jag behövde något lite mer mättande eftersom passet var under lunchtid. Huruvida man behöver proteinpulver eller ej är en omtvistad fråga. Många menar att det endast är elitdrottare som eventuellt skulle behöva proteinpulver. För gemene man kan det istället handla om att få i sig något lite matigare före eller efter träning, och då är det smidigt med proteinpulver. En banan och nötter skulle kunna fungera lika bra. Huvudsaken är att man äter mat efter sitt träningspass.



Om du konsumerar proteinpulver, välj ekologiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar