lördag 15 mars 2014

Musik är glädje.

Jag känner mig glad för att jag i helgen gjort något av det roligaste jag vet, nämligen att gå på konsert. För mig innebär det att jag laddar batterierna, fyller på med positiv energi och får ett nytt perspektiv på saker och ting. Musiken, tillsammans med schenshowen, sällskapet, stämningen och känslorna ger mig en enorm glädje.

Extra roligt är det att gå på konsert när det är en alldeles speciell artist eller grupp som uppträder. Kanske har man väntat i flera år på ett specifikt band. Minnen väcks till liv, på gott och på ont, och själen får tillfälle att bearbeta detta. Att läka. Man reflekterar över svunna tider, vad som hänt, och ser på sin nuvarande livssituation.

Musik är helande. Musik har många egenskaper. Helgens konsert gav mig massor av positiv energi och jag ser fram emot fler konserter framöver!

Vad gör dig glad?
Fundera. Och gör mer av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar