onsdag 12 mars 2014

Inga döda kycklingar i den här grytan.

Ikväll testade jag ett recept från kokboken Vegania av Nina Andersson. Boken är fullspäckad med goda recept, så det var svårt att välja vad jag skulle börja med. Jag tittade i innehållsförteckningen och funderade över vad som fanns hemma. Lyckligtvis hamnade jag på en rätt som kallas "Inga döda kycklingar i den här grytan". Namnet säger en hel del, och den som vanligtvis äter kyckling kan säkert relatera till hur grytan smakar. Men vem vill äta kyckling? Vem har hjärta att göra det? Inte jag.

Grytan var lättlagad och mumsig, men om man som jag gillar spicy får man ta i lite gällande kryddmängden. Kort och gott, jag har hittat en ny favorit, som med lite modellering kommer bli ännu bättre!

"Inga döda kycklingar i den här grytan". Recept finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar