tisdag 29 april 2014

Årets första grillning.

Årets första grillning är avklarad!

Vi hade inte mycket att välja på i köket, men lyckades ändå få ihop en lyckad måltid. Doften av den glödande grillkolen omslöt maten perfekt. Det blev en spontan middag med Anammas burgare, klyftpotatis, broccoli och en vitlökssås.

Burgarna grillades naturella. Potatisen skalade jag och skar i klyftor för att sedan förkoka. Därefter fick de mjukna i ugnen i olja och kryddor. Broccolin kokade jag. När broccolin runnit av lade den i en form. Jag toppade med olja och vitlök och grillade dom i cirka tio minuter. Till såsen användes naturell soygurt, vitlök och kryddor. Mums!

Till efterrätt förberedde jag bananer som jag fyllde med mörk choklad. Dessa rullade jag in i folie och placerade på glöden. Som barn åt jag dessa när jag gick i scouterna och minnet av smaken dröjer sig kvar. Tyvärr blev det både kladdigt och bara sådär gott. Men med Alpros vispbara grädde gick det ner. Nästa gång testar jag någon annan efterrätt. Kanske har du ett smaskigt recept att dela med dig av?

Gott att grilla vegetariskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar