onsdag 16 april 2014

Ny, intressant läsning!

God kväll fina onsdag! Idag började jag dagen med en underbar tallrik gröt. Det var länge sedan jag åt havregrynsgröt i all sin enkelhet, numera blandar jag i massor av nyttigheter.

Min favoritblandning är numera:

havregryn
solrosfrön
chiafrön
blötlagda russin
kardemumma
kokosolja
kokosflingor
havremjölk
frukt eller bär



Idag hade jag ett av veckans flera yogapass och det kändes underbart. Även om jag har yoga regelbundet känns det ibland som det var längesedan jag hade mitt pass. Så var det idag, trots att det inte ens är en vecka sedan. Jag har funderat på varför jag känner så och har kommit fram till att det är att veckan som gått innehållit så många olika aktiviteter. Därför upplever jag det som längre tid än vad det egentligen varit.

Igår fick jag hem två intressanta böcker som jag sedan ett tag tillbaka varit nyfiken på. Jag började såklart att läsa direkt och innehållet är mycket intressant. Jag ser även fram emot att läsa kokboken som utgörs av recept baserade på boken. Dessa böcker handlar inte om någon quick-fix till ett hälsosamt liv. De behandlar betydelsen av den mat vi stoppar i oss - varje dag. Jag återkommer angående dessa böcker framöver.




Idag lyckades jag få in både ett yogapass, en promenad och solhälsningar på kvällen. Jag känner mig så nöjd. Mycket aktivitet idag, så till mellis mixade jag en smoothie på äpple, hallon, havremjölk och kokosolja. Fantastiskt gott! Nu ska jag fortsätta läsa The China Study. Vad läser du för bok just nu?

 Njut av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar