fredag 18 april 2014

Namaste.

God kväll. Under eftermiddagen idag testade jag ett pass med ashtanga yoga i en studio inne i stan. Jag har varit där tidigare på en introduktionskurs och gillade stället väldigt mycket. Denna vecka firade de jubileum och bjöd därför in folk att testa på deras pass gratis hela veckan.

Här hemma gör jag endast solhälsning A, som är den första och uppvärmande rörelsen i ashtanga yoga och jag börjar komma in i flödet mer och mer. Därför var det utmanande och intressant att lära sig lite mer om de nästkommande rörelserna i första sekvensen. Jag tog det väldigt lugnt eftersom jag har problem med nacken, men det var mycket givande och väldigt skönt för hela kroppen.

Jag kommer i första hand att fortsätta med solhälsning A här hemma, men så småningom även lägga till solhälsning B. Efter tre täta graviditeter behöver jag stärka upp hela kroppen, men främst bålen, och solhälsningen utmanar styrkan i bland annat det området.

Nu tar jag kväll och ser fram emot en skål med popcorn. Njut av stunden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar