lördag 19 april 2014

Utflykt till Vadstena.

Soliga hälsningar från dagens utflykt till den vackra staden Vadstena. Idag blev det en tur i det härliga vårvädret. Bara resan i sig från Jönköping till Vadstena är otroligt vacker, speciellt hemresan då kvällssol sänker sig över det stillsamma vattnet i Vättern.



I Vadstena har jag en favoritaffär som heter Stig In. Det är en personlig delikatessbutik med massor av godsaker. Jag brukar främst handla te och choklad där. Butiken har även ett stort sortiment från Renée Voltaire, vars produkter främst ska tilltala den som är intresserad av att leva ett hälsosammare liv, bland annat med hjälp av rawfood. Själv tilltalas jag av produkternas utseende, de är ofta lekfulla och färggranna. Däremot kan de upplevas vara aningen dyra. Idag valde jag att testa Veggie Chips, som kostade ca 25 kronor för 60 gram.




Förpackningen utstrålade semester i Västindien med sina rosa och turkosa färger. Chipsen är gjorda av kassava, malanga och sötpotatis. De innehåller även havssalt och palmolja (som ej är härdat och som inte kommer från skyddat område). Palmolja är en omtalad råvara som man bör undvika, men det finns viss produktion som sägs vara certifierad, det vill säga att den är ansvarsfullt producerad och som inte leder till skogsskövling.





Efter en innehållsrik dag var det ändå skönt att komma hem. Jag mixade en smoothie innehållande:


havremjölk
kokosmjölk
banan
äpple
chia

Enkelt och gott! Faktum är att jag även tog mig tid att göra solhälsning A, och det kändes underbart! Hoppas din lördag varit fin. Njut av kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar