tisdag 1 april 2014

Ljuset omger oss.

Solen skiner och gräset är täckt av frost. Vilken vacker kombination. Vaknar till en ny dag, en ny månad. Välkommen april! Veckan efter sommartidsomställningen känner i alla fall jag av att stiga upp en timme tidigare. Men morgonen går lite smidigare med frukosten färdig i kylen. Jag blandade ihop en oats in a jar igår kväll bestående av havregryn, hallon, chia, solrosfrön, pumpafrön, kokosmjölk och havremjölk. Idag blandande jag dessutom i russin som legat i vatten över natten. Te med ingefära blev det också.

Visst får man sommarfeeling av solen. Underbart! Igår bokades sommarens semester. Det blir fjärde året vi åker till denna plats, som för mig och min familj är otroligt speciell och som jag alltid längtar tillbaka till. Sverige har så många pärlor att upptäcka och för varje år lär jag mig att uppskatta dessa ännu mer.

Ikväll blir det ett extra yogapass. Det känns i kroppen att jag behöver det. Fram tills dess är dagen full av aktivitet. Men jag vet att jag kommer att stanna till och andas flera gånger under dagen. Ta micropauser där det går. Blicka ut över horisonten och ta in ljuset som omger oss.

Njut av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar