söndag 6 april 2014

Spring awakening.

God morgon söndag.
Jag börjar dagen med en kopp rooibos och oats in a jar på hallon, havregryn, chia, solrosfrön, pumpa, kokosmjölk och havremjölk. Lugn musik strömmar ur högtalarna, fågelkvitter och porlande bäckar. "Spring awakening" heter skivan, och det är så det känns. Varje morgon nu på våren vaknar både naturen och jag mer och mer. Det blir varmare och sakta inser man att ljusare tider är här.

Idag ska jag göra något roligt. Jag ska träffa en gammal vän och en ny vän. På en helt ny plats. Samtidigt. Vi har många saker gemensamt, samtidigt som vi är väldigt olika. Och det blir en sådan härlig blandning! Så om ett par timmar stiger jag på tåget för att ta mig iväg. Jag som älskar att åka tåg och studera det förbipasserande landskapet. Jag får ta på mig mina kulturgeografiska glasögon och beundra stad och land.


Njut av dagen. Den är din.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar