fredag 4 april 2014

Värdefulla människor.

Lunchen blev jättegod idag! Det är roligt att testa nya recept som smakar både gott och annorlunda. Grytan kallas dessutom annorlunda potatisgryta. Väldigt vacker och välsmakande. Recept finns här.




Jag vill passa på att skänka min mormor en tanke på hennes födelsedag. Jag är så tacksam för att jag har henne. En underbar person som jag kan prata om allt med. Man behöver sådana personer runt omkring sig. Personer som är starka nog att se dig gråta, som lyssnar på dina tankar och som du också kan skratta med. Allt för ofta skrapar vi bara på ytan med våra vänner och bekanta. Men vi är så mycket mer än bara det vardagliga som vi är sysselsatta med. Att få glänta på dörren till det andra, det som skapar dig och mig. Det är värdefullt och nödvändigt. Var rädd om dom människorna. Ta vara på dom och låt dom veta hur mycket dom betyder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar