onsdag 30 april 2014

Hej våren!

Glad Valborg!

Efter dessa soliga, nästintill somriga, dagar firas våren in över hela landet. Vad skönt att det då kommit lite nederbörd och att de som har det värst med pollenallergi kan få lite lindring.

Idag var det dags för storhandling, så lunchen idag tillagades med rester jag hittade i köket. Och det blev ingen dålig måltid trots allt! Wokade grönsaker med tofu, kokosmjölk och curry, samt råris. Kanongott och nyttigt på alla vis.

Jag brukar köpa naturell tofu och smaksätta den med kryddor. Den går även att marinera, men det kräver sin planering. Ibland är man spontan i köket, och då går det bra att låta tofun blanda sig med kryddorna innan man häller på eventuell vätska (exempelvis kokosmjölk).


Det blir en tidig kväll idag då jag strax lägger mig för att läsa den intressanta boken The China Study som jag beställde för ett tag sedan. Riktigt informativ bok och en ögonöppnare. Ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar