tisdag 25 mars 2014

Brownie in a cup.

Ikväll var första gången jag gjorde en "brownie in a cup". Eftersom jag inte har något våffeljärn blev det ingen våffla idag. Istället ville jag testa ett nytt recept jag hittat. Inte världens nyttigaste men klart godkänd i smak, och toppenbetyg när det gäller tillagningssätt. En kopp räcker gott och väl till två personer.


Ingredienser:
0,6 dl socker
0,6 dl mjöl
2 msk kakao
en nypa salt
2 msk olivolja
3 msk vatten eller växtmjölk

Blanda de torra ingredienserna i en kopp. Jag hade inget vanligt vetemjöl hemma så jag testade med rågsikt och det fungerade jättebra. Häll på olja och vatten eller mjölk. I min kopp hällde jag havremjölk. Blanda ordentligt tills smeten är slät. Sätt in koppen i mikron på full effekt i 1,40 min. Var försiktig för koppen blir jättevarm. Låt svalna. Jag serverade Alpros vispbara grädde till. Väldigt sött, men gott i liten mängd.

Ha en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar