lördag 8 mars 2014

Grön drink med klorofyll.

Jag bara måste tipsa om en god och nyttig drink som hamnade på frukostbordet i morse. Jag mixade fryst spenat, en morot, ett äpple och jos från en pressad citron. Jag tillsatte även vatten. Det var gudomligt gott! Och färgen, den gröna, underbara färgen gav en otrolig kick! Den gröna färgen kommer från spenatens klorofyll, och den är hälsosam, renande och rensande. Dessutom stärker den immunförsvaret. För att kroppen ska ta upp klorofyllet, som är fettlösligt, bör man kombinera sin drink med något fett, exempelvis ha i lite olja eller servera med lite nötter.


Jag har ingen mixer/blender, utan använde mig av en hederlig stavmixer. Det funkade kanon även om en riktig mixer är att föredra. Jag gjorde en hel kanna och ser till att dricka resten av den gröna drinken under dagen som en vitaminkick till mellis och en shot till maten. Tänk vad enkelt det är att få i sig gröna nyttigheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar