söndag 2 mars 2014

Frukostvanor.

Goda vanor håller man hårt i. Vad som än händer. Utan en bra start på dagen saknar jag energi, kraft och driv. Därför är det a och o för mig att äta frukost, oavsett vad dagen bjuder på. Jag fyller på med näring och goda smaker som gör mig pigg, alert och på gott humör. Gå till jobbet utan att äta frukost skulle aldrig fungera för mig. Inte heller att hoppa över en måltid. Jag äter med max tre timmars mellanrum:

Frukost
Mellanmål
Lunch
Mellanmål
Middag
Kvällsfika


Andra kan gå halva eller hela dagar utan att besväras av blodsockerfall eller förlust av energi. Jag vill dock vara lyhörd, lyssna på MIN kropp, inte se till hur andra gör. Vi är individer med olika behov, och olika förmåga att lyssna på kroppen.


Idag vaknade jag till en blåbär- och vanilj oats-in-a-jar. Jag hade placerat den i mitten av kylen och genast var den lite för kall. Nedersta hyllan fortsättningsvis. Med en kopp kamomillte blev det dock perfekt. Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar